Om te bepalen of je een SEO Specialist nodig heeft is het belangrijk om uit te leggen wat een SEO Specialist is en doet qua werkzaamheden.

Wat is een freelance SEO specialist?

Een SEO specialist is een persoon die je helpt met het vergroten van het verkeer naar je website. Dit doet deze persoon door middel van het analyseren van de zoekwoordposities. De zoekwoordposities bepalen hoeveel verkeer je website zou moeten krijgen.

Wat betekent SEO?

De afkorting SEO is een engelse term voor Search Engine Optimization. De Nederlandse vertaling is Zoekmachine Optimalisatie. Het verbeteren van de vindbaarheid van de website.

Waarom zou je beginnen aan SEO?

Deze vraag wordt vaak gesteld, omdat SEO een opkomend beroep is. Veel bedrijven zien nog niet voldoende in, wat de waarde van SEO is.

Wat doet een SEO Specialist?

Deze persoon richt zich op 3 pijlers:

  • Linkbuilding – Het verbinden van pagina’s op website en naar je website;
  • Content – Het verbeteren van de nieuwe of bestaande teksten op je website;
  • Techniek – Het verbeteren van de huidige en toekomstige technieken op je website voor maximaal vindbaarheid.

Deze drie aspecten worden beoordeeld voordat een SEO specialist zijn werkzaamheden gaat uitvoeren.

De werkzaamheden van een SEO specialist bestaat uit:

  • het juiste type bezoekers naar de de website halen;
  • monitoren van zoekwoordposities;
  • het verbeteren van de website vindbaarheid;
  • de gebruiksvriendelijkheid van je website verhogen;
  • analyseren van concurrentie;
  • verkennen van de markt op nieuwe zoekwoordposities in de zoekmachine;
  • analyseren van de markt om optimaal SEO visibility te behalen;
  • sparen met teams/organisatie om grootschalige optimalisaties door te voeren;
  • je website conversie verhogen zodat je website meer omzet kan genereren.

Waarom een specialist in het team?

Een SEO specialist is vooral goed in wat de online vragen van jouw bezoekers zijn. Deze vragen geeft jouw website dan antwoord op. Daarvoor gebruik hij/zij verschillende website technieken voor.

Hoe meet deze consultant zijn resultaten?

Een SEO Specialist meet zijn resultaten aan de hand van:

  1. De posities (ranking) van een groep zoekwoorden en de positie verhogingen binnen een bepaald termijn;
  2. Het aantal klik verkeer naar de website via Google Search Console of Google Analytics;
  3. De SEO visibiliteit van de groep zoekwoorden in de zoekresultaten.

Met welke systemen werkt een SEO specialist?

Wanneer het CMS een WYSIWYG editor heeft zoals WordPress kan hij hiermee overweg voor de tekstverwerking. Oftewel voor content zaken is een de kennis voor het CMS niet nodig. Uiteraard is het CMS waarmee technische SEO factoren uitgevoerd moeten worden wel belangrijk.

Je bent de eerste met een reactie! Wat is je gedachte?


Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *